tiistai 21. joulukuuta 2010

Lempiasiat

Tämä on Harakanpesä. Tätä blogia kirjoitan minä, rouva Varpunen eli Piaf. Sisälläni asuu myös pieni harakka joka rakastaa kaikkea koreaa ja kiiltävää, ja jonka pesä on hiukan... hmm... suurpiirteinen mutta toivottavasti viihtyisä. Olen 33-vuotias media-alan ammattilainen, jonka elämä muuttui viime elokuussa kertaheitolla perheenlisäyksen myötä. Harakanpoika on nyt melkein nelikuinen vauhdikas neliraajaräpyttäjä, varsin valloittava pikkuihminen. Harakanpesässä asustaa myös Siippa, joka kaiketi on sitten se Herra Harakka.

Tämän blogin alullepaneva voima on jatkuvasti kasvava kiinnostukseni luonnonmukaisempaa elämäntapaa kohtaan. En ole tiukkapipo, mutta haluan pohtia tarkemmin omia kulutusvalintojani sekä itseni, ympäristön että tavaroita tuottavien ihmisten vuoksi. Olen ruvennut miettimään mitä ylimääräistä kehooni pistän ruuan, kosmetiikan ja sensellaisen mukana. Minua kiinnostaa myös se, kuka tekee käyttämäni vaatteet ja esineet ja millä seurauksilla. Pakko myöntää, että pienen ihmisenalun kasvattelu on nostanut nämä asiat entistä enemmän pintaan.

Minulla on myös rakas harrastus, vintagen ja vanhojen tavaroiden keräily. Tämä kiinnostus on paisunut hetkittäin suorastaan himoksi. Maaliskuussa 2009 avasin nettiputiikin Belleville Vintage & Design, jotta aivan kaikkea hamstraamaani ei tarvitsisi pitää itse.

Tämä blogini on aijemmin ollut luettavissa osoitteessa www.houseofeco.fi/harakanpesä, ja nyt olen muuttanut tähän uuteen osoitteeseen. Siirrän muutamia vanhoja tekstejäni tänne, jotta uudetkin lukijat pääsevät jyvälle.

Aloittaessani blogini viime kesänä keräsin asioita jotka inspiroivat minua, ja joista tuli myös tämän blogin teemoja. Tervetuloa matkaan teillekin, jotka löysitte blogini nyt!



Kirpputoreilla ja vintagepuodeissa kiertely on lempipuuhaani. Aarteita ovat myös luomu- tai kierrätysmateriaaleista tehdyt vaatteet ja muut löydöt.



Ruoka kiinnostaa minua aina. Toivon että tähän asiaan pystyn satsaamaan enemmän kun olen kotona. Uutuutena tulee tietysti pikkutyypin ohjaaminen erilaisten makujen pariin.



Pyrin käyttämään lähinnä luonnonkosmetiikkaa ja esittelen uusimmat löytöni blogissa.



Harakanpesä on tukikohtani, jota sisustelen mielelläni ekologisin periaattein. Kodin huoltoon käytämme luomutuotteita, ja rakastan vanhan kansan niksejä arjen pulmien ratkaisuun.



Minulla on viherpeukalo keskellä kämmentä, mutta tuurilla saan joskus jotain kasvamaan minikokoisella pihallamme ja kasvimaalla. Keväisin minut valtaa aina hirveä vihervimma. Syksyllä saatan tosin unohtaa korjata sadon.



Olen myös wanna-be-käsityöläinen. Yleisemmin kyllä vain hamstraan kankaita ja tarvikkeita enkä saa aloitettua mitään. Ystävien kanssa meillä on yhteinen saumuri, ja kotoa löytyy myös ikinuori Singer vuodelta 1963. Siippa vierailee silloin tällöin isänsä autotallissa nikkaroimassa.



Seuraan paljon erityisesti aikakauslehtiä ja katsomme intohimoisesti elokuvia. Telkkarin kanssa olen vähän huono, mutta ehkäpä kotielämään kuuluu tulevaisuudessa enemmän sitäkin lajia. Blogeja luen tietysti ahkerasti.



Matkustaminen on ihanaa ja avartavaa – vaikka sitten lähialueille. Tulevana kesänä en saa lentää, joten retkemme suuntautunevat koti-Suomeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti