sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Mamma kuntoon projekti, osa 7: Uusin voimin



Syksy on ollut harvinaisen raskas ja kiireinen. Tohinaa töissä ja kotona, stessiä ja väsymystä yllin kyllin, hermojen kiristymistäkin. Mamma kuntoon -projektini on ollut aika pahasti telakalla, varsinaisia takapakkeja ei ole tullut mutta ei minkäänmoista edistymistäkään. Tilanne on siis pysynyt aikalailla samana, en edelleenkään tunne oloani hyväksi kivistävässä ja pullavassa kehossani. Olen itselleni ulkoisesti vieras.

Jotain positiivistakin on toki tapahtunut tällä saralla: uskaltauduin viimein viiden vuoden jälkeen heittäytymään työmatkapyöräilijäksi. Matkaa on liki 14 kilometriä ja loppureitti taittuu aivan Helsingin keskustassa. Jännitin sekä kuntoni riittämistä että autoja. Alkusyksystä sitten keräsin rohkeuteni, ja nyt kun olen taittanut matkan pyörällä kymmenisen kertaa, huomaan että se on treeninä juuri passelin pitkä ja jaksan sen entistä paremmin, suorastaan hyvin. Ajatukset tuulettuvat ja ihanainen  Baana avattiin juuri sopivasti loppukesästä pelastamaan minut autojen seasta.

Liikuntaa pyöräilystä kertyy kuin itsestään. Kun olen viitsinyt pakata kamppeet kassiin ja polkaista vaikkapa kahdesti viikossa edestakaisen matkan, koossa on jo melkein neljä tuntia reipasta liikuntaa! Luulisi ainakin kunnon kasvavan. Toivon että lumi ei tule ihan vielä, sillä talvipyöräilijäksi en vielä tohdi ryhtyä.

Toinen mahtava asia on, että olen kolmen vuoden tauon jälkeen palannut ryhmäliikunnan pariin. Olen ehtinyt käydä jumpassa vasta kerran, mutta olen jo aivan innoissani. Huomaan että jumppaaminen on minulle hetki aikaa olla ihan yksin omien ajatusteni kanssa, ja jatkossa aijon pitää kiinni siitä että pääsen pari kertaa viikossa salille huhkimaan.

Olen myös innostunut pitkistä, yli tunnin kävelylenkeistä. Tehokkainta se on pojan ja rattaiden kanssa, ja lapsi tuntuu tykkäävän kun saa lauleskella äidin lykkiessä, ja maisemat vaihtuvat. Viimeksi tyyppi jopa vetäisi päikkärit rattaissa, mitä ei ole hetkeen tapahtunut.

Nyt siis aijon ottaa uuden alun painonhallinnan ja kuntoilun saralla. Katsotaan muutaman kuukauden päästä taas kuinka minulle on käynyt. Wish me luck!

Piaf ♥ Baana! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti